De Bovenschoolse Plusklas van de Fonkeling

Voor extra uitdaging

Op iedere school zitten kinderen die in de reguliere klas niet voldoende tot hun recht komen of moeilijk aansluiting vinden. Kinderen met een bovengemiddelde intelligentie bijvoorbeeld, maar ook kinderen met een bijzonder groot denkvermogen, een eigen manier van denken of een bijzondere houding of belangstelling ten opzichte van leren. Bij SKOBOS, de stichting waaronder ook de Fonkeling valt, vinden we het belangrijk dat deze kinderen uitgedaagd worden op hun eigen, unieke niveau. Voor hen is er daarom de bovenschoolse Plusklus: een klas die gekenmerkt wordt door uiteenlopende begaafdheden en leeftijden en bijzondere lesactiviteiten aangeboden krijgt.

De Plusklas: leren zoals dat bij jou past

Vanuit alle SKOBOS-scholen komen iedere week kinderen bij elkaar in de bovenschoolse Plusklas bij Kindcentrum de Plataan. Op woensdagochtend krijgen de kinderen uit de groepen 3 tot en met 6 extra ondersteuning en op donderdagochtend kinderen uit groep 7 en 8.

Wilt u meer weten over de bovenschoolse Plusklas? Neem dan een kijkje op de website van SKOBOS.